ארונות ממלאים תפקיד מכריע במראה הכולל ובפונקציונליות של כל חלל מגורים, בין אם זה מטבח, חדר אמבטיה או חדר שינה. עם מגוון רחב של אפשרויות לארונות הקיימות בשוק, ייתכן שיהיה קשה להחליט איזה סגנון מתאים ביותר לצרכים שלכם. שתי אפשרויות פופולריות שמעוררות לעתים קרובות ויכוח בקרב בעלי בתים ומעצבי פנים הן ארונות רחף וארונות הזזה. במאמר זה, נצלול לעולם של ארונות רחף וארונות הזזה, נחקור את המאפיינים, היתרונות והחסרונות שלהם, ונעזור לכם לקבוע איזו אפשרות מתאימה ביותר למרחב שלכם.

ארונות רחף- הגדרה ומאפיינים

 ארונות רחף , כפי ששמם מרמז, מורכבים ישירות על הקיר ונראים “מרחפים” מעל הרצפה. ארונות אלה הם בדרך כלל בעיצוב מסוגנן ומינימליסטי, עם קווים נקיים ואסתטיקה מודרנית. ניתן להתקין אותם בגבהים שונים והם משמשים לעתים קרובות ליצירת נקודת מוקד מושכת מבחינה ויזואלית בחדר.

חומרים וסגנונות:

ארונות רחף מגיעים במגוון רחב של חומרים וסגנונות, מה שמאפשר לכם למצוא את ההתאמה המושלמת לעיצוב הקיים שלכם או ליצור מראה ייחודי מותאם אישית. כמה מחומרים וסגנונות הפופולריים כוללים:

1. עץ: ארונות רחף מעץ הם רב-תכליתיים ועל-זמניים, ומציעים מראה חמים וטבעי. הם מגיעים במגוון גימורים, כגון אלון, דובדבן או אגוז, וניתן לצבוע אותם או לצבוע אותם כך שיתאימו לערכת הצבעים הרצויה שלכם.

2. מתכת: ארונות רחף ממתכת מספקים מראה מסוגנן ותעשייתי והם עמידים להפליא. הם זמינים במגוון גימורים, כולל נירוסטה, ניקל מוברש או שחור מט.

3. זכוכית: ארונות רחף  מזכוכית מעניקים נגיעה עכשווית ואלגנטית לכל חדר. ניתן לשלב אותם עם מסגרות מתכת או עץ והם זמינים במגוון צבעים ועיצובים. 

4. עיצובים מותאמים אישית: למי שרוצה ליצור מרחב ייחודי באמת, ארונות רחף בעיצוב אישי מאפשרים לכם לשלב בין חומרים, צבעים וגימורים כדי להשיג את המראה הרצוי.

אקססוריז דגם 505

היתרונות של ארונות רחף

ארונות רחף מגיעים עם מספר יתרונות שהופכים אותם לאופציה מושכת עבור בעלי בתים רבים:

1. חיסכון במקום: מכיוון שארונות רחף מותקנים על הקיר ואינם דורשים שטח רצפה, הם מהווים אופציה מצוינת לחדרים קטנים או צפופים, ועוזרים ליצור תחושה פתוחה ואוורירית יותר.

2. אסתטיקה מודרנית: ארונות רחף מציעים מראה נקי ומינימליסטי שמשלים עיצובים פנים מודרניים ועכשוויים.

3. רב-תכליתיות: היכולת להתקין ארונות רחף בגבהים שונים מאפשרת לכם ליצור פתרון אחסון מותאם אישית לצרכים הספציפיים שלכם.

ארונות הזזה - חומרים וסגנונות

ארונות הזזה, הידועים גם בשם ארונות דלתות הזזה, כוללים דלתות שמחליקות אופקית על מסילה במקום להיפתח על צירים. עיצוב זה מאפשר גישה קלה לפריטים המאוחסנים מבלי לתפוס שטח רצפה נוסף, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית לחללים צרים או חדרים עם תנועה רבה.

בדומה לארונות צפים, ארונות הזזה זמינים במגוון חומרים וסגנונות שיתאימו לטעם ולעיצוב שלכם:
1.
עץ: ארונות הזזה מעץ מעניקים מראה קלאסי ועל זמני וזמינים במגוון גימורים וצבעים שמשלימים את העיצוב הקיים שלכם.

2. מתכת: ארונות הזזה ממתכת מציעים אפשרות עמידה ומודרנית, עם גימורים שונים כגון נירוסטה, ניקל מוברש או שחור מט.

3. זכוכית: למראה עכשווי ואלגנטי, ארונות הזזה מזכוכית הם בחירה מצוינת. ניתן לשלב אותם עם מסגרות מתכת או עץ והם מגיעים במגוון צבעים ועיצובים.

4. עיצובים בהתאמה אישית: אם אתם מחפשים פתרון אחסון ייחודי, ארונות הזזה בהתאמה אישית מאפשרים לכם לבחור את החומרים, הצבעים והגימורים שמתאימים ביותר לחלל שלכם.

היתרונות של ארונות הזזה

ארונות הזזה מגיעים עם מספר יתרונות שהופכים אותם לבחירה מושכת עבור בעלי בתים רבים:

  1. ניצול יעיל של שטח: עיצוב דלתות ההזזה של ארונות אלה מאפשר גישה קלה לפריטים המאוחסנים מבלי צורך בשטח רצפה נוסף, מה שהופך אותם לאידיאליים לחדרים קטנים או צפופים.
  2. נגישות: ארונות הזזה מספקים גישה נוחה לפריטים המאוחסנים, גם בחללים צרים או בפינות, מכיוון שהדלתות מחליקות בצורה חלקה לאורך המסילה.
  3. התאמה אישית: עם מגוון חומרים, סגנונות וגימורים לבחירה, ניתן להתאים ארונות הזזה כך שיתאימו לעיצוב הקיים שלכם או ליצור מראה ייחודי וחד-פעמי.

השוואת ארונות צפים וארונות הזזה בעת ההתלבטות בין ארונות צפים לארונות הזזה, חיוני לשקול את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות ולשקול כיצד הם מסתדרים עם הצרכים וההעדפות הספציפיות שלך. הנה כמה גורמים להשוואה:

ניצול שטח

ארונות רחף וארונות הזזה כאחד מיועדים לחסוך במקום, כאשר ארונות רחף מותקנים על הקיר וארונות הזזה כוללים דלתות שאינן דורשות שטח רצפה נוסף. עם זאת, ארונות מרחפיםעשויים להתאים יותר לחדרים עם שטח רצפה מוגבל, בעוד שארונות הזזה עובדים הכי טוב בחללים צרים או באזורים עם תנועה רבה.

מראה אסתטי

ארונות רחף מציעים מראה חלק ומודרני, בעוד שארונות הזזה נוטים להיות פונקציונליים ופרקטיים יותר בעיצוב. אם המראה החזותי הוא בראש סדר העדיפויות, ארונות רחף עשויים להיות בחירה טובה יותר. עם זאת, אם פונקציונליות חשובה יותר, ארונות הזזה עשויים להיות האפשרות הטובה יותר.

קיבולת אחסון

ארונות רחף נוטים להיות קטנים וקומפקטיים יותר מארונות מסורתיים, מה שעשוי להגביל את קיבולת האחסון שלהם. ארונות הזזה, לעומת זאת, יכולים להציע יותר מקום אחסון בזכות העיצוב שלהם והיכולת לערום פריטים מאחורי דלתות ההזזה.

עלות והתקנה

ארונות רחף יכולים להיות משתלמים יותר מארונות הזזה, אך ההתקנה שלהם יכולה להיות מורכבת יותר, ודורשת סיוע מקצועי ועגינה נכונה לקיר. ארונות הזזה יכולים להיות יקרים יותר בשל חומרת דלתות ההזזה ותהליך התקנה מסובך יותר.

תחזוקה ועמידות

ארונות רחף והזזה כאחד דורשים ניקיון ותחזוקה קבועים כדי לשמור על המראה הטוב ביותר שלהם. עם זאת, ארונות הזזה עשויים להזדקק לתחזוקה נוספת בשל מנגנון ההזזה, שעשוי להישחק או להינזק לאורך זמן.

בית אומנות העץ

בית אומנות העץ

חברת בית אומנות העץ, מתמחה בבניית ארונות הזזה וחדרי ארונות מכל הסוגים, החברה שמה דגש על חדשנות ואיכות. החל ממנגנונים המונעים טריקה ועד שילוב של מסכים חכמים ומערכות אודיו ושליטה מתקדמות.