כאן נלמד כיצד נקבעים מחירי ארונות הזזה במבצע. ראשית כל, מי שקובע מתי וכיצד יתומחרו הארונות במבצע הוא אקטואר, איש ניהול סיכונים, סטטיסטיקאי בהכשרתו, המועסק בעיקר חברות הביטוח והחברות המסחריות באופן כללי. הדרך בה הוא קובע את המבצעים בחברה שלו מבוססת על הימנעות מסיכון: כיצד ניתן להכניס את החברה לרווחים מופחתים כמה שאפשר מבלי שייווצר סיכון (כלומר מבלי שתיווצר דעיכה בהשוואה למחזורי רווח של שנים קודמות או חלילה – הפסד). תורה זו מביאה את האקטואר למסקנה שיש לו כמה דרכים לעשות את זה:
* להשתמש בחג, מועד וימים סימבוליים לחברת הארונות להיטיב עם הלקוחות.
* לקבוע מכסות מחירי מינימום למוצרי עודפים – כלומר לקבוע מחיר שממנו אסור לרדת גם כשמדובר בארון הזזה עודפים שיצא מהמגוון ועל כן החנות מוכנה, ברמה עקרונית, להוריד ממחירו כדי שיימכר מהר.
ארון הזזה עם מראה
מתי ניתן להשיג ארונות הזזה במבצע?
 עליכם לשאול את עצמכם – מתי יש מבצעים בדרך כלל? והתשובה תהיה, בחול המועד פסח, בחול המועד סוכות, בחנוכה, וכד’. בנוסף, בימי חול המסמלים אירוע גדול וחשוב כמו הימים שלאחר יום העצמאות, יום ירושלים, יום ייסוד החברה וכד’. זה לא אומר שאתם צריכים לחשב תאריכים, אבל אם יש איזשהו חג בפתח כן מומלץ לפתוח עיתונים ולהתעדכן היכן יש מבצע, על איזה רקע, ואלו ארונות הזזה מוכרים באותו מבצע. מסקנה נוספת היא שלכל חברה, יקרה ככל שתהיה, יש מחלקת עודפים. חפשו אותה, אולי משם תבוא המציאה.

כיצד המחירים נקבעים: האם תמיד היצרן יספק את המחיר הטוב ביותר?

כלל וכלל לא. ייתכן כי היצרן מחזיק בהסכם טוב יותר עבור היבואן בכוונת מכוון על מנת שעיקר המכירות והשירות יפלו על היבואן, והוא כיצרן יוכל לעסוק יותר בנושאים אסטרטגיים כמו שיווק, ניהול, לוגיסטיקה וכמובן – ייצור ארונות הזזה חדשים ומקוריים. כמו כן, ייתכן כי ישנו יבואן מקביל אשר קנה את המוצר או מהיצרן בחו”ל, או מיבואן אחר שעובד בחו”ל עם יצרן חיצוני או מאדם שמכר לו את זה, ואז הוא לא תלוי ביצרן שיגיד לו איך לתמחר את הארון הזזה, מה שכמובן מקרב אתכם לארון הזזה מעוצב זול, אך עליה וקוץ בה: בעוד אשר קנייה מהגורמים הרשמיים מזכה אתכם בתעודת אחריות וסל שירות מלא, בקנייה מהיבואן המקביל ההנגשה לשירות כזה תהיה הרבה יותר קשה ותלויה בהחלטות היצרן בחו”ל ממנו ייבא היבואן המקביל את הארון הזזה.